Skip to content
5.3.2026 9:0012:00

Social First: Markkinointia, joka elää somessa ja somesta

Level
Intermediate
Language
Finnish
Where
Online
Length
3 h

Tulevaisuuden markkinointi on pitkälti social first.

Tässä koulutuksessa opit, miten sosiaalisen median muutokset, kulttuuri, trendit ja algoritmit muokkaavat sisältöstrategiaa. Saat ymmärryksen siitä, miten kanavat eroavat toisistaan, miten yleisöjä puhutellaan aidosti ja mitä sisällöllisesti kannattaa huomioida, jotta se kiinnostaa yleisöä ja huomataan.

Kurssi yhdistää strategian, luovuuden ja analytiikan – ja auttaa sinua rakentamaan jatkuvasti elävää, yhteisölähtöistä somepresenssiä, joka syntyy ja elää somessa, ei vain jaella sinne.

Kenelle kurssi on tarkoitettu

Kurssi on suunnattu markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille, sisällöntuottajille, suunnittelijoille ja yhteisömanagereille, jotka haluavat ymmärtää, miten sosiaalinen media todella toimii tänä päivänä.

Kurssi sopii myös strategien, asiakasvastaavien ja yrittäjien työkalupakkiin – kaikille, jotka haluavat kehittää brändiään sosiaalisen median rytmissä – ketterästi, kulttuurisesti ja tuloksellisesti. Tule viemään somepresenssisi seuraavalle tasolle!

Vaikutus työhösi

  • Ymmärrät social first -ajattelun ytimen, hallitset kanavien ja algoritmien toimintaperiaatteet, osaat hyödyntää trendejä oikea-aikaisesti sekä rakentaa ja aktivoida brändiyhteisöjä pitkäjänteisesti
  • Hallitset somekanavien lainalaisuudet ja tiedät, miten erottua yleisön huomiosta taistelevassa maailmassa
  • Saat uusia ideoita kanavavalikkoon ja vinkkejä somemainontaan sekä luovien sisältöjen suunnitteluun

Aikataulu

09:00Kurssin avaus ja tavoitteet
09:10Mitä “Social First” tarkoittaa ja miksi se muuttaa markkinointia.

Katsaus somekanaviin ja käyttäjiin nyt.

Mitä algoritmit painottavat, miten pärjätä somessa sisällön avulla.
10:20Tauko
10:30What’s hot, mikä trendaa? Trendit ja tulevaisuuden signaalit.

Keskeisimmät mittarit ja metriikat
Yhteisömanageroinnin rooli.
11:45Yhteenveto ja Q&A

Kurssin vetäjä

Emilia Liukko

Emilia Liukko

Head of Social
Dagmar

Emilia toimii markkinointitoimisto Dagmarin Head of Socialina ja digistrategina. Hänellä on yli kymmenen vuoden kokemus markkinoinnin asiantuntijatehtävistä sekä toimisto- että in-house-puolelta. Erilaiset ja erikokoiset asiakkuudet ja projektit, tiiminveto, mediasuunnittelu ja -ostaminen, pitchit, sisäinen ja ulkoinen koulutus sekä sisältösparrailu kuuluvat Emilian työpöydälle.

Somen ostoalustat Emilia tuntee lähes ulkoa ja somen kehityskaari sekä alati muuttuva maailma, joka muokkaa somea, kiinnostavat: jokainen osaa postata someen, mutta tavoitteellisen, tuloksellisen, oivaltavan ja kanavaoptimoidun somen suunnitteleminen ja toteuttaminen vaatii osaamista, perehtyneisyyttä ja etenkin pulssilla oloa.

Emilia pyrkii aina hakemaan parasta, ratkomaan ongelmia sekä keksimään uusia ratkaisuja.​ Nopeatahtinen, utelias, alaa tiiviisti seuraava ja kehitysorientoitunut someduunari, joka lisäksi syttyy palmuista, ystävistä, karaokesta ja irtokarkista.

LinkedIn

Palautteita Emilian vetämistä koulutuksista

”Paljon uutta asiaa, konkreettisten ja havainnollistavien esimerkkien kanssa. Sisältö oli sellaista, joita voin heti viedä käytäntöön, ja sain myös uusia ideoita.”

“Kovan luokan ammattilainen, mieletön esiintyjä ja osaaja sektorilla, joka elää koko ajan.”

“Somen valovoimainen superstara, joka rakentaa tulokselliset somestrategiat ja pitää työkaverit ja asiakkaat aina ajantasalla somen viimeisimmistä tuulista.”

Register

Super Early Bird

Private sector
395 €
Public sector, freelancers
345 €

Early Bird

Private sector
445 €
Public sector, freelancers
395 €

Normal

Private sector
495 €
Public sector, freelancers
445 €

Muita vastaavia kursseja

Moninainen vaikuttajamarkkinointi: Kun aitous kohtaa strategian

Language
Finnish
Where
Online
Length
3 h
Emilia Liukko
Emilia Liukko
Head of Social
Dagmar

Haluatko kuulla lisää tästä kurssista?

Jani Järvinen

Jani Järvinen

Producer

+358 40 533 8877

jani@grandone.fi

345 – 395 € Super Early Bird
Register